Vår

Äntligen är det vår.
Jag vågar säga det nu. Förmodligen kommer det bakslag i form av kalla dagar. Men snön ska väl ha gjort sitt nu. Allt annat vore ju moraliskt förödande efter att man gått runt och byggt känslan av att kung Bore är besegrad för den här gången.
Filippa har ett par gånger fått vädra friskluft utan att ligga nerbäddad i en vagn och hon verkar gilla det. Man kan ju tänka sig att det är en smått överväldigande upplevelse att så sakteliga upptäcka att det finns en hela värld utanför spjälsängen och babygymet att upptäcka.

I helgen var det varmt och vi myste på balkongen.


Delar av familjen på besök.


Filippa stormtrivdes i vårsolen.



---

Papa Pelle är tillbaka!
Färjestad vill inte ge Pelle Prestberg ett nytt kontrakt och det är bara att tacka och ta emot. Han var FBK:s bästa poängplockare den här säsongen och har minst ett par år kvar på den nivån. I LIF har han förmodligen erbjudits en hyfsad lön och hejdlöst med speltid.
Lägg därtill förra veckans värvning Gabriel Karlsson, en av elitseriens bästa tekare, och en ganska giftig förstalina börjar klarna.

---

Imorgon bär det av till Stockholm för fotografering.
Om några veckor börjar vi sända lokala nyheter i TV4 Plus och en reporter från varje lokalstation ska profileras på orten i samband med lanseringen. Nyhetschef Linda frågade mig om jag ville vara den personen i Gävle och jag tackade ja.
Känns spännande men jag vet ännu inte riktigt i vilken omfattning profileringen ska ske. Kanske slutar med att man sitter på plakat över hela stan. Återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0