Långhelg

Morgonpass idag och även om jag fick en timmes sömn mitt på dagen börjar det nu efter tio på kvällen kännas att mobilen började surra och plinga 03.30 imorse. Den ljusa sidan är ju som alltid att sluta redan vid tio på förmiddagen och komma hem till tjejerna.
Idag kom jag hem till en Bettina som kände sig ovanligt trött med begynnande huvudvärk. Ingen fara sa hon. Sömnbrist sa jag och tvingade i henne en alvedon. Sen tig jag med mig Filippa ut på promenad så mamman fick lite välförtjänt och bälbehövlig sömn.
När vi kom hem efter en timme sov Betttina djupt. Stängde till dörren och hon sov i trekvart till. Sen kom hon uppstudsandes, något förvånad över att ha sovit nästan till ett.
Då tog Bettina över Filippa och jag fick min timmes sömn.
Bra föräldra-teamwork där.

På vår promenad gick vi den halvmilsslinga som jag joggade igår.

Vi tog en tankepaus vid den frustande Gavleån, på en liten ö nedanför konserthuset.


Ja, alla oroliga, hjulen var noga låsta vid fototillfället.


Sov som en klubbad säl, trots rejält oväsen från vattnet.

---

Igår var det Stockholm för fotografering.
Gick väldigt fort och vi var på väg hem strax efter lunch. Återstår dock att se var de här bilderna dyker upp. Inte ens fotograf Jimmy visste. Han skulle bara skicka bilderna vidare till någon PR-kvinna.

Vi kikade runt lite på redaktionen innan vi åkte.


Kontrollrummet med stort K. Härifrån rattas Nyheterna och Nyhetsmorgon.


Lillstudion. Här sänds alla kortare sändningar under dagen.


Minibåsen där våra sändningar spelas in. Fotograf Jimmy visar hur.

---

Som sagt ovan. Igår var det löppremiär. En dryg halvmil i lugnt tempo. Ville mest veta i hur dålig kondition jag är i efter snart fem månader utan träning. Svaret blev positivare än väntat. Jag är i dålig kondition men inte i katastrofal. Slapp både tunnelseende och hjärtklappning. Just nu sprider sig träningsverken sakta och hänsynslöst ner i benen. I morgon bitti kommer det vara ännu värre.

---

Skärtorsdag imorgon och dagpass.
Men ingen halvdag för mig. Även på dessa dagar tar ett inslag en hel arbetsdag att göra. Men när det väl är avklarat väntar långhelg och några dagar med nära och kära i Katrineholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0