Prinsessor



En lycka att ha de här pangbrudarna att komma hem till varje dag efter jobbet. Skyndar och skyndar alltid lite extra på cykeln nu sen Filippa kom.
Att få krama och känna doften av den lilla prinsessan efter en alldeles för lång dag på jobbet ger mig en svårbeskrivlig energikick. Att vara pappa ger livet en extra dimension, en större mening.
Låter ju sjukt pretto men så är det bara.

Just ikväll efter kvällspasset ligger hon så sött och sover i sin säng.
Man vill lyfta upp och gosa men får nöja sig med att böja sig ned nära, känna doften och höra de små vackra andetagen.

Angående bilden ovan så vill Bettina understryka att hon har morgonfrilla vid fototillfället.

---

Idag kom ett lika säkert som nödvändigt vårtecken.



Däckbyte. Och det på en av stans förmodligen svartare däckfirmor. 250 spänn rakt i handen utan kvitto. Garanterat kolsvart. Men vad bryr jag mig? Mina sommardäck kom snabbt och smidigt på plats utan ansträngning på cirka tio minuter.

Självklart skulle jag kunna göra det gratis på egen hand, men utan vare sig lämplig plats att vara på eller vettig domkraft att tillgå så lockar det inte särskilt mycket. Men utanför vårt nya hem kommer vi att ha en egen parkeringsplats där jag lovar mig själv att byta till vinterdäck framåt november.
En vettig domkraft står härmed på önskelistan.

---

Idag hade vi en ny visning på vår lägenhet. 
Fyra intressenter fanns på plats, varav två är fortsatt intresserade. Osäkert ännu om någon utav dom vill gå vidare och lägga bud men det känns i alla fall hoppfullt.

---

Jag ska gå på NHL-premiär!
Igår bokade gode vännen Henke in oss två och några fler till mötet mellan NY Rangers och LA Kings den 7 oktober i Globen. Ska bli jäkligt kul. Visst, 840 bananas för en biljett är nära på rena rånet men man vet aldrig hur många chanser till det dyker upp att få se NHL-match. Och det är ju inte i närheten av att se en äkta match på plats over there. Men som den hockeynörd jag är tycker jag det ska bli vansinnigt kul ändå.  

---

Avslutar med en bild på godbiten själv. Hon trivs mer och mer med att sitta upp och spana runt.
Såhär brukar hon sitta och chilla i hallen innan vi går ut på promenad.



Blir snart till att plocka fram sittdelen till vagnen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hon är fin även om hon har morgonfrilla! tihi

2011-04-15 @ 14:17:31
URL: http://flickansomalltidler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0