Det förbjudna steget

Det här mötte mig till frukosten nu på morgonen. Lite salt i såren på GD:s sportsidor.



Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag tycker om att Jesper Ollas spelar i Brynäs kommande säsong. Han har ju tagit Det Förbjudna Steget. Ena sekunden kämpat för LIF men poserar nu finkammad och flinande i en brynäströja i Läkerolen.
Men frågan är hur förbjudet steget var för honom? Han är född 1984 som jag och har inte alls hunnit uppleva den sanna rivaliteten från 60-, 70-, och 80-talen. För honom är Mora den stora rivalen.
Och om nu Brynäs kom med det mest fördelaktiga av buden som kom från x antal elitserielag - varför skulle han tacka nej till det om det kändes rätt för honom?

I vilket fall är Jesper Ollas värd att få spela i Elitserien. Så bra är han och om nu LIF lyckas klanta till det år efter år så måste han ju agera någon gång. Han fyller snart 27 och bäst-före-datumet är snart passerat. Han gör helt rätt. Men det kommer alltid att kännas konstigt att se honom i en annan tröja än den blåvita.

---

Nu vankas det babysång och en shoppingrunda med tjejerna innan kvällspasset tar vid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0