A walk in the park


Familjen Johansson/Persson tog en söndagspromenad i Boulognerskogen.




Full fart på vårvattnet.

Filippa sov som en stock under nästan hela den drygt timslånga promenaden.
Famnen, spjälsängen och korgen i all ära men vagnen har hela tiden varit det effektivaste sömnmedlet.

---

Bild från igår. Filippa gör debut i handelsträdgårdssammanhang.



Det blev fyra penséer till balkongen. Måste se tjusigt ut på torsdag när vi har visning igen.

---

Det var uppesittarkväll inatt. Efter att Rangers vunnit mot Devils i sin sista match fick Carolina inte vinna hemma mot Tampa Bay, då skulle Carolina sno Rangers slutspelsplats. Alla odds talade för Carolina när pucken släpptes strax efter 01.00 men matchen blev ytterligare ett bevis på hur oberäkneligt och svårtippat NHL är. Tampa, som sedan länge är klara för playoff och inte hade något att spela för, ledde med 3-0 efter en kvart. Jag stängde av teven 02:20 när Tampa gjorde 4-0. Det slutade 6-2 och Rangers klarade slutspelsplatsen. Så kan det gå.

Bettina var mycket skeptiskt inställd till min uppesittarkväll med tanke på att Filippa mycket väl kan känna för att gå upp vid sex på morgonen. Det hade inte blivit många timmars sömn för mig då. Men jag chansade på att hon skulle ta sovmorgon och fick rätt. Strax efter nio började det gny och grymtas borta i spjälsängen. Succé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0