Bra dag

Så var dagen som planerats i ett par månader över.
Politikerna har gnabbats och en hel sädning har redigerats och pusslats ihop. Elva minuters debatt klipptes ner till knappt fyra och kryddades med påa, fördjupningsinslag och en ava. Totalt sju minuters sändningstid utfylld. Allt överblivet material har redigerats för webben. På väg hem kändes nio timmars arbetsdag som en timme. Precis som det ska vara.

Kollega Anders Sundin dokumenterade dagen föredömligt med sin nya iPhone:


Jag och Sven kollar så inledningen funkar. Inte lätt att rabbla manus utantill.


Gick bra efter en handfull försök.


På plats. Manus repeteras i väntan på politiker.


Fyror överallt. Till och med på vattnet.


Sven taggad.


Frågestund med småbarnsföräldern Sofi som fick ställa sina frågor.


Sändningen rundas av.

Dagen flöt på oväntat bra och jag kunde sluta tidigare än väntat. Tack vare hjälp av fantastiska kollegor och bra planering kändes det som det flöt på automatiskt.

Sändning imorgon 18:30.
Webbsmygpublicering 15:00 på nyhetskanalen.se/gavle.

---

Nu är det gjort. Jag har förbeställt NHL 11.
Jag kunde inte vänta längre. Jag tänkte vänta till lön men när jag gick in på nhl.com idag och fick syn på en massa fräcka trailers var det kört. Några klick senare på utmärkta spelbutiken.se så var det klart. Om allt går som det ska trillar spelet ner i brevlådan på releasedagen den 16:e september.

Googla på 'Robin + beroendeframkallande' och denna bild visas:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0