Kylig kväll

Satt på Strömvallens pressläktare igår och såg Gefle IF spela sig ur Allsvenskan (kanske). Tre poäng hemma mot bottenkonkurrenten Halmstad var ett måste. Men det blev 1-2 i röva istället.

Gefle var i lika iskall form som den bistra och mörka höstkvällen. Pressutrymmena på Strömvallen är så små att hälften av journalistpacket måste sitta utomhus. Det måste visserligen även den övriga publiken men igår hade jag hellre tagit en plats inomhus.

Men de är redan reserverade av matchsekretariat, Radiosporten, TT, Sportbladet, lokaltidningarna osv. Det är bara att ta sig ett av de gula sittunderlagen av skumgummi och sätta sig på läktaren ute i höstkylan med en kopp kaffe och se glad ut.

Ikväll hejar alla Gävlebor på Trelleborg.
De måste slå Åtvid som just nu innehar kvalplatsen, en poäng före Gefle.
Än är det inte kört.

Foto:Pernilla Wahlman / SCANPIX

Ganska kul bild från Scanpix efter matchen som jag använde på webben. Det roliga är varken tjurige Pelle Olsson eller besvikne lagkapten Bernhardsson. Det roliga är att undertecknad och fotograf Jimmy står och väntar som gamar till vänster i bakgrunden. Jag har här redan ställt in siktet på Bernhardsson.

---

Lördagen på statt var en succé.
Åtminstone ur en social synvinkel. Att få återse en rad ansikten man inte sett på flera år. Vissa inte på tio. Bara en sån sak som att Manoj dök upp. Han har flyttat tillbaka till Indien (som han adopterades från) för att jobba men nu var han mycket passande på hembesök och värvades in till återträffen i sista minuten.
Maten var dock ett fiasko.
Trerätters stod det på inbjudan. Tjenare. Huvudrätten kom in direkt (den var okej) och "efterrrätten" bestod av en bit sockerkaka på en servett och en slät kopp kaffe som man fick hämta själv. Sen var det klart.


Social succé. Jag, Henke och Nyman på Statt. Klassisk trio återförenad.


Kulinariskt fiasko. "Efterrrätten" fångad på bild.

---

Söndag och 75-årskalas hos Farmor i Flen.
Konsten att få in typ 30 pers i en trerumslägenhet är vi i släkten ganska bra på.


Farmor fick bland annat en midjeväska inför Cypern-resan.
(Notera även Hannas imponerande ansiktsdöljarteknik nere till höger)


Farmor fick även en ny mobiltelefon...


...som testades omgående.

Kunde heller inte undå att fånga detta på bild:

Farbror Micke och pappa Peter. Kan de vara släkt?



Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHA! Ja den tekniken har jag övat länge på..;)Du lyckades fånga mig på bild ändå ser jag.. :P

2010-09-28 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0