20 år



Min vy vid halv elva i förmiddags. Vidrigare arbetsplatser kan jag komma på.
Såhär öde var det innan LIF klev ut för värmning kl.11. Passet varade bara i 20 minuter så jag fick vara effektiv i fotograferandet. För att få ihop ett inslag behöver man väl i alla fall 15-20 sjyssta bilder i olika tagningar. Går att klara sig på mindre men då är blir man sällan nöjd med jobbet i slutändan.
Tre intervjuer sedan, Jesper Ollas, Niklas Eriksson och Patrik Norén i tur och ordning.

Resultatet:
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/dalarna?videoId=1.1813426

Notera för övrigt det nya arenanamnet. Förr Ejendals nu Tegera. Svårt att vänja sig vid.


Vy på väg tillbaka. Dalarna är bra fint.
 
---

Idag firade vi en 20-åring på jobbet.
Födelsedagsbarnet vat ingen annan än...jobbet. För exakt 20 år sen sände TV4 sina första timmar teve. På den tiden bröt man ny mark som landets första kommersiella TV-kanal (TV3 glad kom tvåa 1991). Jag tackar för att man höll sig flytande i 17 år och nu kunnat ge mig jobb i ytterligare tre. Återstår att se vad det blir av Fyran i framtiden.


En rejäl present fick vi allihopa.


Fyran sparar inte på krutet när det gäller presenter. Kokbok, desert/förrättsglas, serveringsbricka och...


...en fräsig littografimålning...


...som målats exklusivt dagen till ära.

Den gode Jirlow måste vart rätt säker på motivet efteråt.

---

Och vilken premiär det blev!
7-1 mot ärkerivalen sex mil norrut längs Siljan. 2-0 efter första var den perfekta starten på matchen och säsongen. Extra kul att Jensa Bergenström fick göra premiärmålet. Han hade en kämpig säsong i fjol. På minuskontot finns Tomas Kollars frånvaro. Bara inte knäskadan är allvarlig. Han är kapten i år (helt rätt!) och sjukt viktig för laget. Pratade lite med honom under värmningen när han satt på ståplatsläktarn och såg sjukt deppig ut. En otroligt snäll kille och en bra förebild för de yngre i laget. Imorgon får han domen då läkaren ska kolla röntgenplåtarna. Håller tummarna för honom och laget att det är kortvarigt.

---

Imorgon spelar vi in teve mitt på storttorget i Gävle.
Bussen ska rullas fram igen och vi diskuterar slutspurten med de ledande kommunpolitikerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0