When The Mourning Comes

Christian Kjellvander.
Sveriges mest underskattade röst? Jag vet inte. Troligtvis.
Jag vet i alla fall att jag är glad att jag började lyssna på honom för några år sen.
Hans pipa är helt sagolik.

http://www.youtube.com/watch?v=_8WsK1aG2BM

Hans bil hade gått sönder på väg till studion när han skulle spela in låten, då spelade han in den på mobilen för att få tiden att gå lite. Så rusktigt bra att man ryser.

Ren, avskalad talang at it's best.

Kjellvander spelar i Gävle den 24:e. Känns givet.
Måste få med mig nån på jobbet bara. Tror inte Bettina är så sugen på konsert just nu.

Nu platta har han släppt också. The Rough And Rynge.
Ännu en julklappsönskning är härmed framförd.

Lär köpa den i vilket fall, men väntar till efter jul.

---

Dessa dagar när Bettina är hemma och väntar är det inte så lockande att gå till jobbet alltid.
Men imorgon ska det bli kul. Med största säkerhet ska jag besöka den soppadoftande depån inför Novemberkåsan som i år körs precis utanför Gävle.
Fånga lite känslor inför den kanske tuffaste motorcykeltävlingen på den här sidan ekvatorn. I fjol startade 150 varav 25 tog sig i mål dryga dygnet senare.

I år startar cirka 200 tappra i mörker, snöslask, lera och nollgradigt.

---

Systrar som pusslar.





Har nyss agerat taxi och skjutsat damerna till biosalongen.
Nya Harry Potter. Tur för mig att Helén är i stan.
Visst hade jag ställt upp som sällskap annars men två och en halv timme trollande sjuttonåringar är inte riktigt min kopp té.


Kommentarer
Postat av: Mackan

Kjellvander är onekligen grym. Mycket fin video. Jag tror helt klart att jag hade ett finger med i spelet när du började lyssna på honom.

2010-11-19 @ 09:35:12
Postat av: therese

jag hoppas att lilla bengan är med i packningen till bb när det är dags för lilla mini o titta ut?

2010-11-19 @ 20:27:47
URL: http://pperssontherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0