Chock eller knock?

Fest i fredags. En heldag som började med en alldeles för liten lunchmacka i Finlandshuset på Birger Jarlsgatan och slutade med mineralvatten i ett förvuxet partytält i Frihamnen. Däremellan en rolig prisutdelning, mingel och en del fulla kändisar.

Kvällen var ju alkoholfri för min del och det var ganska intressant att stå där framåt midnatt och betrakta kollergor som blev allt mer ostadiga på benen.
Till slut blev det ganska tråkigt, tankarna fanns på annat håll så att säga. En taxi till hotellet vid halv ett blev min avslutning på kvällen. Inte helt fel. Jag var i alla fall garanterat piggast av alla vid frukostbuffén dagen efter.

Helgens svettigaste var när telefonen väcker mig klockan åtta på lördagsmorgonen och jag läser Bettinas nummer. Vi hade på förhand kommit överens om att det var jag som skulle höra av mig. Annars skulle jag bli nervös. När jag läste numret där i hotellsängen var min första tanke att det var dags och att jag var tvungen att rusa till bilen. Men det var 'bara' en sömnlös Bettina som hade tråkigt.


Mingel på TV4-huset innan festen.


Chef Jimmy i kostym (en mycket ovanlig syn) och chef Daniel från Uppsala.


Samme Jimmy och reporter Lotta tar emot pris för årets reportageserie.


Nu va det fest! Bardisken i Frihamnshallen, kvällens festlokal.


Mer mingel.


20 år var det.


Kvällens enda kändisbild. Bengt Magnusson har precis poserat bredvid en pappfigur av sig själv.
Ganska roligt tyckte vi andra. Uppenbarligen också Bengt.

---

Tillbaka hemma igår vid ett på dagen. Mycket skönt.
En superlugn eftermiddag med tipsextra och en kall folka.
Och så lite pussel såklart.


1500 bitar snart ihopsatta.






'Hmm, vart ska nästa blåa bit vara nudå'

---

Idag smäller det. Gefle mot Sundsvall hemma på Strömvallen. Givetvis ska vi vara där och bevaka. TV4Sport sänder ju men vi vill ändå ha lite känslor från publiken, inte bara standardfrågorna till spelarna.
Gefle har ju 1-0 med sig från bortamatchen så allt annat än Gefle-vinst kommer att sorteras in under rubriken "Chocken på Strömvallen".
Tipset är ändå att GIF går på knock. 3-0 säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0