Spontanklipp

Cyklade hem från jobbet den vanliga vägen.
Den går förbi frisersalongen som jag numer är trogen. Igår när jag cyklade förbi tänkte jag att jag kanske borde klippa mig. Idag stannade det inte bara vid en tanke.


Rejält urtunnat och ungefär lika kort som jag klippt det tidigare.

Nöjd med håret. Mitt i övrigt orakade och något slitna anlete får jag skylla på fyra raka morgonpass.

---

Det blev ett besök på BB igår.
Nix, ingen bäbis än men väl en amningsföreläsning och en rundtur på avdelningen.
Känns bra att ha lite koll på var vi ska tillbringa minst ett dygn efter förlossningen. Av det snack jag lyssnat på innan har jag fått den uppfattningen att det vanligaste är att man föder och sen åker hem efter sex timmar. Men efter igår inser jag att vi får räkna med 24-48 timmar på BB om allt gått som det ska.
Amning ska igång och diverse undersökningar ska göras.

Tur att jag köpt den här:


Nerpackad i BB-väskan.

Om jag nu har tid att läsa något. Jag vet ingenting om hur tidskrävande det är att sköta om ett nyfött barn. Men jag antar att det sover lite så och då.
Då åker supertidningen fram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0