Seger

Som vanligt uppe med tuppen. 07:22 hade jag sovit klart.
Hade kanske kunnat krama ut någon halvtimme till men en viss sambos snarkningar gjorde detta omöjligt. Hon snarkar nästan aldrig men den där magen inte bara sparkar, den snarkar också.

Som väntat inga 13 rätt. Men väl nio och det räckte mot Bettinas åtta.
Tur det, nattens minusgrader hade ställt till det.

---

Det finns få människor jag stör mig på så mycket som Rikard i Postkodmiljonären.
Hurtig och glad försöker han framstå som om han är någon j-vla messias med sitt fina välgörande lotteri. Jag undrar vad han plockar ut i månaden för att sitta där med sitt helylleflin och lockiga hår. Eller hur mycket det där företaget går med vinst.

Hittils har man sluppit se honom annat än i teven, vilka dagar det nu sänds. Men nu sitter han på reklamskyltar över halva stan, en tevereklam med en ofattbart töntig snurrande klocka i.
Och som om inte det var nog:



Sitter i godan ro med min kaffekopp och nördar runt bland statistiken på NHL.com som jag gör ganska ofta. Och vem fan dyker upp där i ett hörn med sin vidriga klocka?
Mycket ska man vara med om.

---

Bara att vänta på att resten vaknar nu. Sen blir det en shoppingsväng innan en intensiv sporeftermiddag tar sin början. Liverpool-Chelsea, Brasiliens GP, Almtuna-Leksand, Blåvitt-Gefle.  

Mycket står på spel både i Göteborg och på Interlagos.
Men allt jag önskar är tre poäng i Gränby ishall.
Är det för mycket begärt?


Kommentarer
Postat av: Sofia

inte alls, det är det minsta man kan begära efter så många matcher utan 3 poäng! men nu börjar det ta sig, hoppas på ett par till mål innan matchen är över! :)

2010-11-07 @ 18:46:41
URL: http://sofiaalfredsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

ja se där. där kom 3-0... fint!

2010-11-07 @ 18:50:25
URL: http://sofiaalfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0