Kalaskula


Bettina titta på teve en torsdagskväll i november 2010.

Nitton dagar till BF.
En riktig kula börjar forma sig. Nu ligger den där inne och bara samlar på sig fett. Fullt utvecklad och egentligen färdigbakad. Därför känns det som den ingte har så mycket att vänta på längre.
Vi är redo. Tror vi.

---

Eller den kan få vänta till på söndag i alla fall.

Åker nämligen till Stockholm imorgon och blir borta till lördag mitt på dagen.



Det vankas födelsedagsfest för arbetsgivaren och alla runt 1100 anställda är inbjudna till brakmiddag i Frihamnshallen. Avfärd söderut redan under förmiddagen då eftermiddagen består av "konferens". Det måste nämligen läggas upp så om det senare ska få bjudas på sprit.

Men något sådant blir det inte för min del.
Telefonen är på superstandby ifall det skulle hända nåt här hemma och jag vill kunna kasta mig i bilen direkt. Därför blir det cola för mig hela kvällen. Känns helt okej, ska bli kul att träffa alla kollegor som man annars bara pratar med i telefon eller ser i rutan.

---

Fick idag två veckors semester beviljad.
Tar ut den i samband med jul- och nyårshelgerna så vi kan spendera så mycket tid vi vill hemma hos familj och vänner de veckorna. Lägg därtill två veckors pappaledghet efter födseln och totalt en månad blir ledig. Den där bortslarvade veckan i somras känns plötsligt som en succé.

---

Jul närmar sig och jag vet inte om man får skriva en önskelista om man är 26.
Gör det ändå.

- Flaska whisky
- Ska köpa kostym och bidrag mottages tacksamt
- Grytlappar fast vantar (grytvantar?)
- The Pacific (DVD-box)
- Leif GW - Den som dödar draken

Kanske utökas, kanske inte.
Egentligen önskar jag mig ingenting.
Bara ett friskt barn och en fröjdefull jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0