Gissa magen

Onsdag morgon och termometern visar -7,4 grader. Nu är vintern här.
Vinterjackan fick sitt första riktiga test när jag cyklade hem från jobbet strax efter tio igår kväll och klarade det med bravur. Nu var det ju bara runt -5 men i vinddraget på cykeln brukar det visa sig om man tagit på sig fel jacka eller inte. Nu var jag svettig när jag kom hem och det tolkade jag för en gångs skull positivt.

Ett par kvällspass nu och det känns aningen märkligt när Bettina är gravidledig. Det känns liksom som helg. Allt följer möstret. Jag går upp tidigt, Bettina kommer upp några timmar senare, vi äter en sen och lång frukost. Men sen ska jag iväg till jobbet vid två och där slutar helgliknelserna abrupt.

---

En vanligt förekommande mage just nu:





Den tillhör mycket riktigt min vackra och väldigt gravida sambo Bettina Johansson.
Tretton dagar kvar nu. Mindre än två veckor. Jag har haft fel ett par gånge om vilken vecka vi är i men skam den som ger sig. Om jag inte är ute och cyklar (igen) så går vi idag in i vecka 39. Då är det ju liksom snart slut på veckorna som vi började räkna för en evighet sen, känns det som.

Tre årstider har passerat och vi är inne på den fjärde.
Nu är det hög tid för mini att komma ut.
Vi väntar otåligt.

---

Kapten Kollar är tillbaka!
Med en assist ledde han LIF till en mycket viktig 2-1-seger borta mot Västerås. Eftersom jag bara följde matchen via radio på jobbet kunde jag inte se hur han spelade men det var alldeles säkert som vanligt. Osjälviskt och uppoffrande. Nu bör det bli seger av bara farten hemma mot Sundsvall på fredag.


Der Kapitän

---

Idag får vi besök av en blivande moster.
Helen tar tåget från Örebro för att hålla Bettina sällskap i ett par dagar. Enligt uppgift ska hon delvis ha lockats hit av det opusslade pussel som finns i lägenheten. Den höggravida systern antas dock vara huvudanledningen. Återstår att se om det stämmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0