Fyra veckor

Idag är det fyra veckor - 28 dagar - till beräknad förlossning.
Det är liksom ganska nära nu. Samtidigt som man är sjukt nyfiken och ser fram emot det så finns där hela tiden en smula osäkerhet och oro kring det hela. Är bäbisen frisk? Hur ska förlossningen gå? Hur kommer de första dagarna bli? Frågorna bubblar där inne och var och en kommer få sitt svar vad det lider.

Bildminne från den 27 mars i år:


Föräldrarna har just fått 'den stora nyheten'.

Jag blev så berörd efter att vi berättat att jag behövde en stadig whisky. 
Hur ska det då gå under förlossningen?
Har funderat på att ta med plunta till BB. Men det får nog bli kaffetermos istället.  

Sista delen av föräldrakursen igår. Den har varit helt okej. Vissa saker har man haft koll på innan, andra har varit nyttiga lärdomar. Igår hade vi en väldigt bra avslappnings- och massageövning. Just då kändes den väldigt fånig och det fnissades mest.
Men när det blir skarpt läge kan det nog komma till nytta.

Bettina tar ledigt från och med torsdag. Tid för henne att vila ut ordentligt och fokusera full på vad som komma skall. För en annan lär det bli mer utav en hastig övergång. Det kan ju smälla till vilken dag som helst, vilket klockslag som helst. Vill det sig illa står jag ute på något ställe och gör en intervju. Då är det bara att packa ihop och byta roll från journalist till förlossningscoach.

Igår fick vi rengöringsmedel som veckans vara på ICA-kortet.
Så fort Bettina kom hem började hon sniffa i flaskan. Flera gånger.
- Men jag tycker rengöringsmedel luktar så gott nu, säger hon med allvar i blicken.  
Sen började hon, trots att jag tyckte hon kunde vänta lite till jag lagat klar maten, att putsa köksfläkten.
Antar att sånt här är normalt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0