En vecka

Sju dagar kvar nu. I alla fall till BF.
Ännu inga som helst tecken på att minikrabaten vill ut från värmen där inne i magen. Det behöver i och för sig inte innebära att det är långt kvar tills det smäller.
En del har förvärkar i flera veckor, för andra går vattnet hux flux utan förvarning så är det dax. Jag hoppas att Bettina med facit i hand kan sorteras in bland de senare. Hon är, för att utrycka mig mycket milt, inte jättesugen på att gå över en vecka.

Vem bryr sig om att det är en månad och en dag till julafton?
Vi har annat i kikaren.

---

På onsdag eller torsdag tror SMHI att det finns chans/risk att den beryktade snökanonen slår till mot Gävle igen. Senast den slog till var i början av december 1998 och 1,5 meter föll över stan på ungefär ett dygn.
Väderfenomenet Snökanonen är speciellt för Gävle och har bäst förutsättningar på förvintern innan Gavlebukten är isbelagd. Vilket är typ nu. Hoppas det i alla fall blir något lindrigare än 1998. Vill kunna åka till BB utan att ringa efter bandvagn.


Googlad bild från '98. Snökanonen har verkat.

---

Sommarn vs. Vintern:


Från balkongen 21 juni.


Från balkongen 23 november.

Jag är svag för såna här bildjämförelser.
Två bilder tagna med fem månaders mellanrum och bra nära exakt samma utsnitt. Så vilken vinner? Hmm, även om jag gillar snö och gnistrande vinterdagar så känns sommarbilden ändå lite mer välkomnande. Kanske kan lite mer snö väga upp en vinterbild.

---

Träning ikväll. Välbehövligt.
Örebro-Leksand ikväll. Tre poäng välbehövligt.
Mycket svår match dock. Örebro leder serien och är starka hemma. Leksand har å andra sidan visat sig bortastarka på slutet.
Tippar 3-1 till LIF.

Kommentarer
Postat av: Tobbe tapetserare

Jag tror på 5/12. Det blir den stora dagen då lilla "Arne" ser ljuset.....

2010-11-24 @ 19:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0