Dekadens

Känns mycket bra att ha en Bettina hemma igen.
Gårdagen kan mycket väl varit den mest dekadenta dag vi hittils spenderat tillsammans. Jag gick upp halv tio, Bettina sov till kvart i ett. Sen åt vi frukost. Sen kollade vi på Rain Man (mycket bra). Sen kollade vi på Tre Kronors bronsmatch i VM. Till sista perioden hade jag gjort stuvade makaroner och falukorv. Dagens middag. Sen kollade jag på lite mer hockey och Bettina satt vid datorn. Sen gick vi till sängs och kollade på CSI innan jag tuppade av, för ovanlighetens skull före en lagom jetlaggad älskling.
Perfekt söndag.

---

Senaste CDON-leveransen.


Fr. v. Mustasch - Powerhouse, Day After Tomorrow, Lars Winnerbäck - Live för dig.

Den första var en liten chansning. Har bara hört ett par låtar från den innan men av den första genomlyssningen som pågår i bakgrunden är den lika bra som alla andra Mustasch-plattor.
Den andra är en väldigt underskattad rulle. Inte bara en katastroffilm i mängden. Spöar till exempel överhajpade "2012" med hästlängder om jag får tycka.
Den tredje är helt enkelt en lite för bra liveplatta för att inte ägas. Versionen av "Kom änglar" framkallar alltid rysningar.

---

Dansken Patrick Galbraith ryktas bli Leksands målvaktsvärvning.
Känns helt okej faktiskt. Visst han verkar ha gjort en godkänd säsong med Björklöven och har gjort tre VM med sitt Danmark. Men det är ingen målis som har kapacitet att bära LIF till Elitserien.
Krävs ett mycket stabilare försvar denna säsong.
Och hur det ska gå till utan backar som Ekman-Larsson och Rhodin har jag ingen aning om.

---

Bettina gillar stearinljus av olika slag. Så när jag på IKEA i Kungens kurva förra helgen fick syn på denna pjäs kunde jag inte hålla mig.


Stort ljus.

Till och med en garvad ljusräv som Bettina Johansson lät sig imponeras:
- Oj, det här var verkligen stort, utbrast hon förtjust.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0