Robin Hood

Dessa fredagsrader författas på min arbetsplats i brist på annan sysselsättning. Det händer nada. Alla är lediga utom vi känn det som. Mycket beroende på att denna dag måste vara den mest inklämda klämdagen av alla årets klämdagar.
Redan i onsdags började vissa kommunmänniskor undvika oss hårt arbetande journalister. "Planeringsdag" hette det då. Jo tjenare.
Idag går det inte att få tag på en levande varelse på bärande positioner inom landsting, stat eller kommun. Jag lovar. Därför har dagens produktion riktats mot lediga människor och de få som utöver oss arbetar.

En dag ska jag också ha ett jobb där jag bara utan att någon märker någon skillnad kan ta ledigt en dag som denna. Sätta mailen på autosvar och ta en "planeringsdag".

---

Vi firade kristi himmelfärd med restaurangbesök och bio.
"Helt enkelt" heter en pub/restaurang precis vid rådhustorget. Halvsju var bordet bokat. Två timmar och sexhundra kronor senare var vi mätta och belåtna. Mycket god mat och bra service. Extra plus för bakgrundsmusiken som med jämna mellanrum bjöd på Dave Matthews Band.

Därefter väntade Biostaden. Premiär för Ridley Scotts senaste mastodontprojekt "Robin Hood" med grymme Russel Crowe i titelrollen. Scott har ju tidigare regisserat Crowe i hyfsade rullen "Gladiator" så med all rätt fanns vissa förväntningar i salongen. Två timmar och tjugo minuter senare var nog alla ganska nöjda. Inte riktigt lika känslomässigt berörande som "Gladiator" men helt klart sevärt. 

Bloggens betyg blir därför fyra fredagspilsner av fem möjliga.

---

Nu hem och knäppa en fredagspilsner och kolla på Tre Kronor - Lettland.
Imorgon bitti skjutsar jag Bettina till Arlanda. Hon ska till Mexico.
Själv tillbringar jag sen lördagen i Stockholm hos Mackan.
Söndag hoppas jag hinna hem till Monacos GP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0