Pelarjävlar

Veckan startade igår med fotboll på ett kylslaget Strömvallen.
Vi har biljetter till varje hemmamatch på jobbet och jag paxade ett par stycken redan i förra veckan. Serieledande Helsingborg skulle ju gästa. Det var meningen att Bettina skulle följa med men hon kom hem och var helt slut och inte riktigt upplagd för kylig fotboll så jag gick själv. Var lite nyfiken på hur Gefle skulle klara av laget som ännu inte förlorat någon match.
I drygt halva matchen såg det ut som HIF skulle förlora sin första match men sen bestämde sig GIF för att släppa in tre mål på typ 20 minuter och så var det med de tre poängen. Det lustiga var ju att de dryga 3000 på läktarna (eller de på planen heller för den delen) inte fattade riktigt hur det kunde hända. Det såg ju ut som en typisk 1-0-seger för GIF.  



De berömda pelarna på Strömvallen.
De två som satt snett bakom mig verkar ha varit där för första gången. De vanligaste kommentarerna:
- Äh, nu såg jag inte igen för pelaren..
- Vad hände nu då? Pelarjävlar!
- Hur kan det få vara såhär?!

---

Bygget på redaktionen fortskrider i rask takt. Idag kom nya möbler och det skulle möbleras om samtidigt som vi försökte få ihop kvällens sändning.


Nyhetschef Linda vid det sista bordet.


Snart var det tomt.


Golvet mellan skrivborden städades senast för typ sex år sen.

---

Idag var det joggingpremiär. Flåsade ett halvt varv runt Bolougnen och kände mig efteråt mycket nöjd. Den utlösande faktorn till löppasset var Bettinas kommentar om min växande mage igårkväll. Det var droppen. Nu är det dags att få lite kontinuitet i det här. Nästa pass på torsdag morgon är planen.

---


Avslutar med en liten bild på världens gulligaste Moa som jag träffade i helgen.
Mumsade på gurka och majs när vi andra käkade tacos.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Underbara skrutta! <3 Jättekul att du kom förbi i lördags! Hoppas vi ses snart igen! Hälsa Bettina! :) Kram kram

2010-05-12 @ 20:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0