Payback

Idag har ett gigantiskt moln av skitlukt dragit in över stan.
Det är Skutskärs pappersbruk som verkar ha bestämt sig för att det är payback time för strejken härom veckan. Då stod produktionen still i ungefär tio dagar och Gävle var därmed befriat från den mycket obekväma "doften" söderifrån.
Idag ligger det som lite dis i luften och öppnar man balkongdörren så liksom sticker det till i näsan.
De som bott här ett tag säger att man vänjer sig. Efter över 1,5 år som gävlebo har jag inte märkt av något sådant. Det stinker lika illa varje gång.

---

Tredje löprundan på en vecka avverkades för en liten stund sedan. Det börjar visserligen kännas lite lättare att ta stegen men det är fortfarande obeskrivligt tråkigt.
Jag kan inte stå ut med tanken att göra detta två gånger i veckan fram till i augusti. Dessvärre ser det inte ut som jag har något alternativ.
Ölmage eller tråkiga löprundor? Knappast det svåraste av val.

Som tur är har jag ju Bettinas iPod med mig på rundorna. Utan den hade det definitivt varit en omöjlighet att ge sig ut. Har styrt upp en spellista som kort och gott heter "Träna!". Den innehåller peppande godbitar såsom "Motorbreath" med Metallica, "Loco" med Coal Chamber och "Liberate" med Slipknot.

---

För ett par veckor sen hade jag tråkigt en dag. Då gjorde jag något jag länge funderat på.
Jag sorterade skivsamlingen i bokstavsordning. Här är den första hyllan:



Den skarpsynte noterar David Hasselhoff's best of-platta lite till höger om mitten. Det är oklart varför jag valde att investera i den men att ha en skiva med The Hoff i hyllan är inte fy skam. Kan bli värd multum i framtiden.

---

Nu dusch sen en kopp kaffe, hänga tvätt och tevespel innan middag. Har inte energi till att laga mat till mig själv när jag dessutom inte behöver någon lunchlåda imorgon. Därför blir det debut på det lilla Thai-stället mitt på torget i närheten. 60 spänn för oxspett med jordnötssås. Taget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0