Dinkla

Jag vet inte om ordet existerar. Men det användes och praktiserades flitigt under tiden i Kalmar.
Att dinkla.
Det innebär i korthet att sitta vid en brygga eller kajkant vid vackert väder och dricka öl. Det går ju givetvis även att genomföra dinkling utan pilsner men det är ett klart plus. Drycken tillför en extra dimension i stämningen.

Vid mitt besök hos diverse kalmarvänner i Stockholm igår rådde strålande vårväder och att dinkla var ett måste. Vi kom gemensamt fram till att Pontus kvarter i Hammarby Sjöstad gav de bästa dinklingsmöjligheterna och begav oss dit.


Här dinklas det. Pontus, Jens och Mackan.


Jag har varit med om sämre lördagseftermiddagar/kvällar.


Dagens intressantaste öl. Åtminstone sett till flaskformen. Smakade också gott.

---

Bettina är nu framme i Mexico. Det efter en vad jag förstått ganska jobbig flygresa på minst 14 timmar. Först tidigarelagd från Arlanda, sen försenad från Amsterdam.
Inatt vid tre kom i alla fall ett mycket lugnande sms från en trött och sliten sambo som enligt egen utsago vid amkomsten kände sig "som en hög med skit".
Men efter en god natts sömn och, enligt det senaste sms:et, frukost i solen följt av massage borde hon ju rimligtvis må något bättre.

Saknad och tomhet här hemma såklart.
Men det känns bra att veta att hon har det bra och vilar upp sig där borta.
Hemkomst lördag kväll. Längtar.

---

Oroar mig mer och mer för vem Leksands IF tänker ställa i målet kommande säsong.
Nu är visserligen junioren Erik Hanses kontrakterad. Han stod i J20-laget som tog SM-guld i år men han var vad jag har förstått knappast tongivande och jag skulle inte vilja se honom axla ansvaret som förstekeeper i vinter. Det behövs en lite mer rutinerad burväktare med åtminstone några säsonger seniorhockey under bältet.
Elitserieklubbarna har redan mjölkat allsvenskan på årets talanger och genombrott så det ser onekligen ganska hopplöst ut.

Vågar man hoppas på Johan Hedberg? Han har utgående kontrakt med Atlanta i NHL och har hus i Leksand. Kommer han hem finns inget annat alternativ har han sagt.

---

Nu blir det hockeykväll.
Först lite Tre Kronor - Kanada, sen Game 1 i den västra konferensfinalen i Stanley Cup. Chicago Blackhawks vs. San José Sharks kl.21. Hyfsad match.

Morgonpasset imorgon med bagarväckning 03:30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0