In Your Words

Lamb Of God på Fryshuset imorgon.
Deras senaste platta "Wrath" är den som snurrat absolut mest av alla i hyllan det senaste året. Den är verkligen otroligt bra. Det mäktiga instrumentala introt "The Passing" som glider över i "In Your Words" som bara exploderar i något som för tankarna till Metallica's "Blackened".
Det lär bli öppningsnumret imorgon och jag kan knappt vänta.

Övriga låtar som önskas är:
- Walk With Me In Hell
- Blacken The Cursed Sun
- Redneck
- Reclamation

Fick jag välja att vara en person för en dag skulle valet just nu falla på Chris Adler, trummis i Lamb Of God.
Åka lite turnébuss på natten efter ett gig, sova av sig bakfyllan lite på ett hotell någonstans i Düsseldorf, soundchecka i den grymt tajta konsertlokalen mitt i stan och samtidigt knäcka dagens första pilsner. Riva av spelningen och för en stund vara en av världens bästa trummisar. Packa ihop grejorna, dricka mer öl och hoppa in i bussen som snart styr genom natten mot nästa spelning.

Inte fel att drömma sig bort ett tag. Å andra sidan är det inte helt fel att stå där på golvet och ryckas med.

---

Jag köpte boken till slut. Den som försökte råna mig i Östersund.
"Djupets fångar" av Alex Kershaw. Det tog emot en aning att betala 299 spänn för en bokjävel men såhär långt motsvarar den verkligen förväntningarna. Har drygt 260 sidors kvalitetsläsning framför mig.

---

Nu ska det sovas lite. Klockan ringde 03:30 imorse och det börjar kännas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0