En resa utan slut

Jag vet inte för vilken gång i ordningen Leksand nu är klart för Kvalserien.
I ytterligare några veckor ska man slitas mellan hopp och förtvivlan. Det tråkiga är ju att det för det mesta slutar i förtvivlan för en leksing. Varje år känns det som något stort kan vara på gång. Men så blir det förlust i första matchen och allt går käpprätt ner i Siljan. För två år sen förlust mot Brynäs, i fjol mot SSK. Den första omgången är helt avgörande för hur Leksand spelar i Kvalserien. Därför vet jag inte vad jag ska tro om chanserna i år innan jag sett spelschemat.

En sak är säker. Allt sitter i huvudet. Vill man så kan man. Fråga bara Rögle.

---

Helgen spenderas i Hufvudstaden.
Konsert ikväll med Vigge och sen ska jag träffa Mackan, Jens och några andra av grabbarna från tiden i Kalmar. Har fått ett helt eget rum i Mackans lya i Hjorthagen. Han hyr en trea i andrahand och sen Jens flyttade ut bor han där själv.
Ska bli intressant att se Jens nya place i Bromma. Tanken är att lördagkvällen ska spenderas där. Gäller nu att fundera ut en lämplig inflyttningspresent.


Jens och Mackan med öl i höstsol 2006.

---

Missar Växjö-Leksand på teve ikväll. Typiskt. Hade varit en bra värdemätare inför KS. Växjö ligger faktiskt tvåa i serien. Livsfarligt att underskatta. Men där måste det bli sex poäng sen när det gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0