Bakslag

Jag ska inte säga vad var det jag sa men...; Vad var det jag sa?
Jo att Leksand skulle få det svårt mot Almtuna. Tyvärr lite för svårt. 2-4 blev det till slut och inte för att måla fan på väggen men nu tror jag det är kört. Såg inte matchen men vad jag förstår så finns inte glöden och tändningen där.
Då vinns inga kvalserier.
Men jag har gärna fel och givetvis sitter jag bänkad imorgon när Leksand-Växjö går på Viasat.
Måstematch.

---

Även våren fick sig en törn igår.
Så är det ju alltid. Man jublar över vårens ankomst ena dagen.
Nästa dag faller det en decimeter snö.

Idag tar våren dock nya tag. Tog den här bilden påväg hem från jobbet.

Gavleån uppströms.


Våren gör ett bra jobb med cykeln, trots bakslaget.

---

Att säga att det var svårjobbat på bandyfinalen igår är en kraftig underdrift. När snön bestämde sig att vräka som mest var jag och kollega Alex Råberg ute och jobbade och intervjuade folk innan matchstart. Efter att har varit ute i tio minuter rusade vi in i mediatältet igen. Typ en halv decimeter snö på kamerans regnskydd. Riktigt lätt att se hur bilderna blev. Som tur var gick allt bra och det levererades riktigt bra material till morgonsändningarna.


SVT-polarna från Gävle borstar av varandra snön efter genomfört arbetspass.


Mediabuffén var fem plus. Kaffe, varmkorv och fikabröd i massor. Hela tiden.

---

Släpper Leksand i ett dygn och fokuserar istället på kvällens grymma match.
Brynäs vann mycket imponerande i lördags och har nu chansen att ta initiativet i matchserien. Mycket talar för att så också blir fallet. En ny förlust i Läkerolen ikväll vore mycket jobbig för laget. Och speciellt för Markström som visade form i lördags och nu borde vara sjukt sugen på att ta sitt livs första slutspelsseger på hemmaplan.
Biljetterna är nästan helt slut. 8200 på läktarna och lapp på luckan väntas.
Tur att vi köpte våra i torsdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0