Semester vs. jobb

Bettina är på en solig Grekisk ö och slappar. Jag jobbar.
Man kan bli deprimerad för mindre.

Dock är det ingen risk när jag idag fick detta arbetsredskap framför mig:



iMac 27" med rejäl kräm i gör regelrätta underverk med eftermiddagarna. Svordomsramsorna som förr ekade på redaktionen under eftermiddagarna är som bortblåsta.
Enligt datorkillen Mattias som installerat maskinerna idag och igår var våra DELL-vrak vi arberade på förut minst tre datorgenerationer för gamla. Således inte en dag för tidigt med ett byte.

Kan låta knäppt, men de nya datorerna gör det roligare att gå till jobbet.

---

Har nyss tippat hela fotbolls-VM:s gruppspel. Jag har dragit igång en tips-tävling på jobbet med 100 spänn i insats. Över tio deltagare gör potten till ganska respektabel och jag satt nog i en timme och klurade på alla resultaten. Reglerna är enkla. En poäng för rätt matchutgång, ytterligare en för prickat resultat.

EM-tipset 2008 vanns för övrigt av Anna-Karin på jobbet, som mer eller mindre chansade ihop en rad.
Vi manliga kollegor hade inte helt lätt att smälta detta faktum.
Det ska inte få upprepas.

---

Vi har beställt en barnvagn för 12.000:-
Utan att kolla på prislappar fastnade vi för en tjusig och lättkörd vagn på tre hjul.
Det råkade vara en Teutonia Spirit S3. Barnvagnarnas Bentley, typ.
Men inget att göra. Vi hade ju bestämt oss.

---

Utgång med jobbet i lördags.


Glada kollegor på O'Learys.


Mellanlandning på Berggrenska. En sexa Lagavulin slank ner.


Likaså en Boston Lager på Harrys.

---

Nu ska jag spela igenom potentiell VM-final nr. 3 på FIFA10.
Spanien har varit med i alla hittils.
Nu ska England få stå för motståndet.
Tror faktiskt de har en hygglig chans att gå långt den här gången.
Det tror man iofs varje gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0