Ultraljud

Igår morse strax efter åtta fick vi vår första ordentliga titt på den lilla skapelse som växer i Bettinas mage. Huvud, armar, ben, fötter, hjärta, magsäck, urinblåsa. Barnmorskan kunde peka ut det mesta där på skärmen. Och allt var i sin ordning. Men det visade sig att vi var där en aning för tidigt för att en exakt beräkning av födelsedagen skulle kunna göras och därför fick vi ett nytt datum den 8 juli.

Det bästa var när den lille helt plötsligt började röra på käkarna och svälja fostervatten. Skratt och tårar och man förstod hur verkligt det är där inne i magen.

---



Här är bilden av en mycket förvånad 30-åring.

Åkte ner till Stockholm i torsdags efter jobbet och var med på en lite överaskningsfest för kalmarkamraten Jens som passerade den magiska gränsen. Han är den mest åldersnojjiga person jag känner så det var lite extra roligt att överaska.

Vi hade fått nyckeln till Jens lägenhet av hans flickvän och samlades där och lagade middag innan en ovetande Jens låste upp dörren strax efter sju.

Överaskning!

---

Äntligen har vi fått GPS:er till jobb-bilarna.
Något jag tjatat om sen jag började i Gävle efter att ha haft stor nytta av det under sommaren i Norrköping och Linköping. Nu har jag ju lärt mig att hitta hyfsat i stan men verkligen inte på enskilda adresser och att kunna knappa in det och bara åka underlättar en aning. Dessutom slipper man skriva ut en enirokarta och miljön skonas litegrann!



En av GPS:erna fick äran att debutera med mig som förare under gårdagens färd till Ockelbo och Wij Trädgårdar. Mycket lätthanterad och tydlig. Den irriterande rösten var jag dock snabb att ta bort. Räcker med bild. Märket är TomTom och vad jag vet så är det ett av de bättre. Den var så bra och smidig att installera att jag funderar på att köpa en själv.

Bilfärden gav ett inslag om förberedelserna inför den stora festen i Ockelbo.

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1685340

---

Idag kan man väl inte undgå det där bröllopet. Och helt ärligt så är jag nog lite intresserad. Det är ju ändå en historisk händelse. Äldrig tidigare har en framtida kvinnlig regent gift sig med en man av folket. 250 000 pers på sthlms gator. Vi håller oss nog framför teven eller så blir det en sväng till Ockelbo och vädret tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0