Tshabalala

Tshabalala!
VM är igång och nyss fick världen lära sig ett nytt namn.
Och vilket mål han gör sen. Mästerskapens första mål kan också visa sig vara det snyggaste när vi knyter ihop säcken om en månad.

Jag har tippar 1-1 så jag hoppas på ett pressande Mexico den sista kvarten.

---

Jag har nu jobbat på fyran i tre år.
Direkt efter resan till USA och Bettina i början av juni 2007 klampade jag in på redaktionen i Norrköping och tog mina första, mycket trevande och stapplande, steg som videoreporter.

Då som sommarvikarie - nu som fast anställd och lite mer rutinerad.

Det har gått rasande fort och Norrköping blev Uppsala som blev Gävle.

Har lärt mig så sjukt mycket och lär mig fortfarande.

Det är världens roligaste jobb och teve är det enda inom journalistik som jag kan tänka mig att jobba med.
Men vissa dagar numer tar det faktiskt emot att ta sig iväg till jobbet.  En naturlig utvecklig antar jag. Samma sak kan inte vara rolig varje dag hur länge som helst.

Men jag har fortfarande tiden på Kronfågel att jämföra med. Eller nej, det går inte att jämföra. Men ändå. Där var varje dag en lång pina och man volle därifrån innan man kom dit.

Om någon vecka går vi över i sommartablå och våra morgonsändningar utgår och kvällssändningen kortas till fyra minuter. En skön tid med lugnare tempo och plats för återhämtning.
Sen semester från 20:e augusti och tre veckor framåt!

---

Det blev dansken Galbraith i mål i Leksand.
En bra värvning med tanke på vad som fanns på marknaden och hur mycket som finns i plånboken. Han är modern i sin stil, kan stoppa puckar och har talangen att bli en matchvinnare för LIF i vinter.

Men för att det över huvud taget ska bli en plats i Kvalserien behövs ett par rutinerade förstärkningar som komplement i den just nu väldigt unga truppen.

Annars blir det nog playoff till KS. I bästa fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0