The Longest Day

Är namnet på en finfin låt av Iron Maiden. Utgiven alldeles nyss med Maiden-mått mätt. Härom året på A Matter Of Life And Death-plattan. Maiden-material utgivet på senare år är enligt min mening väldigt underskattat. Många hårdrocksfans slutade lyssna efter Fear Of The Dark och har inte en susning om vad som hänt sen dess. Ett stort misstag.

Det var ett stickspår. Åter till rubriken. Det är också just vad det är idag. Årets längsta dag. Enligt SMHI gick solen i Gävle upp 03:19 imorse och går ner 22:27 ikväll. Det kallar jag sommar.

Soltiderna för Gävle kan för övrigt jämföras med Katrineholms, upp 03:41 och ner 22:12. Det bekräftar mina tidigare aningar om att det är lite, lite ljusare här uppe i södra norrland.

---

Det var med ett leende på läpparna jag traskade in på jobbet 03:55 imorse. Dels tack vare dagsljuset men också för att vi har det så fint på redaktionen nu för tiden.


Nyhetsfabriken 2.0.


Morgonreporterns plats.


Nya, sjyssta bokhyllor.


Morgonmöte.

---

Helgen har varit ett enda stort fiasko vad gäller min plats i VM-tipstabellen. I övrigt kan själva tipset bara beskrivas som en succé ur ett arrangörsperspektiv. Har fått ett flertal mail om hur kul det är att nästan dagligen få en uppdaterad tabell via mail.

Vice nyhetschef Jimmy dominerar såhär långt. Men nästan hälften är kvar så jag tror fortfarande på en upphämtning. 

Tabellen

 

 

 

 

 

 

2p

1p

Totalt

1

Jimmy

7

8

22

2

Markus

3

12

18

3

A-K

2

13

17

4

Victoria

4

8

16

5

Gustav

2

12

16

6

Tommy

2

11

15

7

Marcus

2

11

15

8

Petter

1

12

14

9

Janne

2

9

13

10

Robin

3

6

12

11

Magnus

2

7

11

12

Daniel

0

9

9

13

Mårten

2

5

9


---

Fyradagarsvecka sen midsommarledigt.
Riktigt fint såhär när det är drygt två månader kvar till semester.

---

För detaljerade uppdateringar av gravidläget hänvisar jag till Bettinas nya blogg:

http://bettinaj.blogspot.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0