Nödvändigt kontor

Senaste investeringen i vårt hushåll:



Länge stretade jag emot.
Att lägga en dryg tusing på något som i hela livet tagits för givet hemma, i skolan och på jobbet är ju inget som högprioriteras. Men när man inte kan öppna vissa filer eller skriva enkla dokument hemma så är det ju något som behövs.



Dessutom när det nu är installerat känns det helt plötsligt värt. Är van att jobba i Office '97 och på tio år har det ju (som tur är) hänt något med programvaran. Riktigt snygg utformning numera. Dessutom ska man just nu kunna gratis uppgradera till Office 2010.

---

Stanley Cup-finalen är igång. Uppesittarnatt i lördags.
Grym match som Chicago vann med bisarra 6-5. Lillebror som såg sin första NHL-match live valde en hyfsad sådan. Vi gick och la oss strax innan fem på morgonen.
Missade matchen igår natt pga eftertraktad sömn och jobb. Men inatt ska jag i alla fall kunna se andra hälften av matchen när jag kommer till jobbet vid 03:50.
Funderar på att gå upp någon halvtimme tidigare för att kunna se lite mer.

Alla matcher börjar 02:00. Okristlig tid är bara förnamnet.

---

Börjar bli gammal.
Sen nån vecka tillbaka har jag ont i ryggen efter ett lyft på jobbet och det drar till och gör ont med jämna mellanrum. Är helt ovan med detta och väntar just nu på att det ska gå över av sig självt. Det verkar det inte göra och snart är det dags att söka experthjälp.
En rejäl massageomgång är vad som skulle behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0