Mittsommar

Som vanligt kvällen innan färd till Kattne blir det sent i säng.
Det ska packas och fixas. Oftast ska en skiva brännas (ja, ikväll med). Med fotbolls-VM på teven blir man ju inte direkt effektiv. En extra maskin tvätt drogs igång. Sen ska VM-tipset sammanställas och de sista låtarna till skivan "fixas". Och så vips är klockan efter midnatt.

Klämde också in en sväng till systemet efter att Bettina gjort mycket klart för mig att hon inte tänkte stanna till innan hemfärden imorgon.


Ett svenskt systembolag två dagar innan midsommar.


Dagens skörd.

Med facit i hand kanske det blev lite väl många för två kvällar. Men hellre släpar jag med några hem än sitter och smuttar en timme på en pilsner i tron att lagret inte ska räcka kvällen ut.

Mittsommar-skivan blev till stor del en Bettina-skiva.



Vi lyssnar normalt till 95% på min musik i bilen så det är inte mer än rätt att peta in bitar som "Alejandro" och "Do It". Ungefär det vidrigaste jag kan tänka mig i musikväg men med tanke på de många hårdrockstimmar Bettina stått ut med är det bara att stänga av öronen och se glad ut.


Nä nu är det hög tid för vila.
Jobb imorgon från 08:45. 
Sen bär det av mot Valla! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0