Jag ska bli pappa

Stora ord. Nästan ogripbara.
Icke desto mindre är de sanna.
Den 24 november ska, om allt går vägen, Bettina föda vårt barn.
Nu är vi i vecka 15, fjärde månaden. Vi fick reda på det relativt tidigt. I den tredje eller fjärde veckan.

En vardag i mars kom Bettina hem och var ganska förvirrad. Hon hade haft ont i magen några dagar och gick till doktorn. Slutsatsen där var ett tidigt missfall. Ett par dagar senare var hon på återkontroll hos en annan läkare. Då blev slutsatsen ett fullt friskt embryo till ett foster. Fredag eftermiddag var det då och förvirringen var väl om möjligt ännu större, hos oss båda. Men nu visste vi i alla fall säkert och när vi svängde ut på E4:an på väg hem till Katrineholm insåg vi för första gången att vi skulle bli föräldrar innan året var slut.

En lika fantastisk som omtumlande känsla.

Drygt tio veckor senare har det sjunkit in och man är mentalt inställd på det äventyr som väntar och som väl delvis redan har börjat. Magen börjar redan puta ut och man börjar inse att det faktiskt är någonting som tar form där inne. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för Bettina. Måste hursomhelst vara en mycket mer påtaglig känsla.

Om en och en halv vecka ska vi på ultraljud. Då får vi för första gången se ordentligt. Spännande!

Namn är än så länge ganska öppet. Inget bestämt. Men vi har ett par kandidater.

Pojke eller flicka? Det visar sig i november.

Bettina har startat en gravid-blogg. Rekomenderas:

http://bettinaj.blogspot.com/

---

I torsdags var Bettina ledig och jag jobbade morgon. Vi for ut på en shoppingtur som slutade på Plantagen.


Bettina planterar vår tomatplanta.


Örter, precis som i fjol. Två sorters basilika bland annat.


Resultatet.


Belöning i form av jordgubbar.

---

Nu är Bettina på väg till Samos tillsammans med syster Helen.
Ännu en vecka ifrån varandra. Lite xtra jobbigt såklart med tanke på vad hon bär med sig utöver resväskan.
Denna gång blir det dock en lugn vecka vid poolen och inte den typ av Mexico-hajk som förra resan innehöll.
Det känns tryggt.

---

Imorgon kl.15 bänkar jag mig framför teven. Robin Söderling spelar final i Franska öppna mot en viss herr Nadal. Kan det bli större? Vore inte helt fel med en svensk Grand Slam-titel nu. Vad var det senas? Tomas Johansson i Australien 2001 tror jag. Hög tid nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0