Heat

Årets hittils varmaste dag i hela landet verkar det som.
28,2 grader stod det på skuggtermometern när jag kom hem efter jobbet.
Det är egentligen på tok för varmt för min smak. 20-25 kan räcka.
Men såhär på kvällen är det fantastiskt när den medelhavslika kvällssvalkan smyger sig på.

---


En skål med jordgubbar.

En inte helt ovanlig syn hemma hos familjen Johansson-Persson såhär års.
Dagens liter inhandlade Bettina på vägen hem på Rådhustorget. Riktiga fullpoängare för 30 kr litern.
Svenska såklart och sommarens hittils godaste.

---

- Jag måste ha fanta!
Mitt nykolsyrade vatten med smak av jordgubb/citron gick inte alls hem på middagsbordet. Fanta är hennes senaste gravidbesatthet. Hon har tidigare inte alls varit intresserad av appelsinläsk utan helt inriktad på cola. Men all liknande kännedom är nu bara att kasta åt sidan.

Nyss kände jag för andra gången en liten spark från bäbisen i magen. Eller spark är egentligen att överdriva. Snarare en liten knuff som svagt kändes i min handflata. Bettina skrattade till och kände såklart mycket mer än jag. Mycket svårt att föreställa sig hennes känsla. 

I övermorgon är det juli och innan man vet ordet av kommer november.


En midsommarnatts dröm i all verklighet.

---



Moa blir såhär glad när det vankas glass.
Mycket trevlig lunch i Flen i söndags. Hannas pajer räddade livet på mig efter två dagars ölrikt midsommarfirande. Moa dissade pajen och gick rakt på efterrätten.

---

Ackredierad och klar för Getaway Rock i Gävle 8-10 juli.
Ett inslag ska göras på torsdagen men sen håller jag tummarna för att jag kommer in och kan "jobba" även på fredagen och lördagen. Mustasch, Meshuggah, Motörhead, Megadeth, Slash.
Svårt att tro att vi pratar om Gävle här.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! Ja jag var lite skeptiskt till pajerna, iaf tacopajen. Men de gick ju åt så jag antar att de gick att äta? ;)



Jättekul att ni ville komma & hälsa på! Hoppas vi ses snart igen! Ta hand om er! :)

2010-06-30 @ 10:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0