Spanien vinner allt

En sån här dag är det inte helt fel att avsluta veckan med ett morgonpass. Hur lugnt som helst på jobbet och två VM-kvartsfinaler att vänta. Hem sova lite, vakna och dammsuga, hänga tvätt. Gick ut i värmen och solen, tog en glass på succékiosken Söders Paradis. 88:an funkar lika utmärkt idag som för 20 år sedan. Lite småhandling inför kvällen, riven ost, cashewnötter, ett par folköl, aftonblaskan och jordgubbar (såklart).

Nu väntar bautamötet Brasilien-Holland i kvartsfinal i VM. Wow! Hoppas hoppas det blir en jämn och bra match. För några dagar sen hade jag sagt brassevinst utan tvekan. Men skador och avstängningar på Brasiliens mittfältare samtidigt som virvelvinden Robben verkar vara i superform gör att det är bra nära 50-50 känns det som. Tror dock att Brasilien drar det längsta strået i slutändan.  

Det är sjuka matcher som väntar imorgon också.

Ska våga mig på ett litet tips här.

Uruguay                                                                 Argentina
Ghana                                                                    Tyskland

                 Ghana          Brasilien         Tyskland        
                 Brasilien       Spanien          Spanien  

Holland                                                                   Spanien
Brasilien                                                                 Paraguay

Spanien har den bästa och bredaste truppen. Dessutom en David Villa som verkar ha bestämt sig för att bli skyttekung. De får en lite lättare väg till finalen (om de nu klarar av Tyskland) och det blir avgörande. Tyskland tar brons igen.

---

Strandutflykt planerad imorgon. Det ska bli uppåt 30 grader och då återstår bara att utrymma lägenheten. Åtminstone fram till 16:00. Då börjar Tyskland-Argentina och den skulle jag inte missa för allt smör i småland.

---


Midsommarafton. Ett halvstiligt par om jag får säga det själv.

Notera även Doris till vänster som ville vara med på ett hörn.

---

Nu parkerar jag framför teven, knackar jag upp en iskall folköl och inviger helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0