Tyskland vinner allt

Dryga 30 plusgrader två dagar i rad nu. Omöjligt att sitta i lägenheten och uggla hela dagarna. Idag har vi varit på en sväng i lite affärer (med AC) och på lite sightseeing i bilen. Allt för att få kallare luft än vad vi har i lägenheten. Uppåt 30 grader här inne med. Igår blev det stranden. Rullsand beach några mil söderut längs kusten.


Upplandskustens svar på Karon beach.


Princess med spanarbrillorna på. Mycket folk att titta på.


Undertecknad jobbar på grundbrännan.

Med lite tur kommer vi under 20 grader inatt. Just nu är det bara onödigt att öppna balkongdörren.
Mycket varmare ute än inne.

---

Gick ju sådär med ena halvan av mitt VM-tips. Till mitt försvar var ju Ghana den moraliska vinnaren i ena matchen och Holland enligt mitt resonemang inte en helt osannolik segrare.

Efter att ha bevittnat Tysklands slakt av Argentina håller jag de som favoriter mot Spanien. Xavi och co måste höja sig rejält om de ska ha något att göra med finalplatsen.

Som det ser ut nu kör Die Mannschaft över allt kvarvarande motstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0