Promenad med Czarnecki

Niklas Czarnecki heter Brynäs tränare sedan två-tre säsonger tillbaka. Hämtades från Bofors när Brynäs var på väg utför och har efter det tillsammans med sportchef Micke Sundlöf gjort ett kanonjobb med laget sett till förutsättningarna.

Jag träffade honom idag för en kort intervju angående den riktiga säsongsstarten som ägde rum idag. Spelarna tillbaka från semester och en veckas barmarksträning väntar innan isen ska beträdas.

Men innan intervjun tänkte jag fånga lite bilder på laget i spåret. Det var lättare sagt än gjort. Gav mig ut med kamera och stativ i spåret. Inget som kunde liknas vid ett ishockeylag syntes till. Svetten rann. Jag gav upp. Då när jag satt på en bänk i väntan på att de ska komma tillbaka till dyker hux flux Czarnecki upp runt ett hörn.

- Men titta, där är ju tevekillen, utbrister han inför sina två tränarkollegor.

Han frågar om jag fått några bilder. Jag svarar lite besviket nej. Då går vi och letar upp dem då, säger han hurtigt. Så där gav vi oss iväg ut i spåren. Coach Czarnecki och jag. Småpratandes om Elitserien i allmänhet och Brynäs i synnerhet.

- Men var faan är dom då, utbrister Czarnecki på sitt östgötaklingande gävlemål.

Vi har då vandrat i cirka 1,5 kilometer längs spåret utan att ha sett röken av något hockeylag. Vi går vidare, lite mer hockeysnack, ett par svordomar till. Sen till slut över ett backkrön dyker de upp.



Intervallträning uppför backe. Inte en, inte två, inte heller tre gånger nötte de denna backe. Jag tappade räkningen nånstans vid tio. Och jag fick mina bilder.

Ett par frågor till Czarnecki och till backkämpen Jörgen Sundqvist sen var jag hemma.

Ännu en dag på jobbet.

---

Fint besök var det i helgen. Linda och Henke mellanlandade på väg upp till Henkes släktingar i Härnösand. Furuvik, Kalles kök & bar, shopping och Scandinavian Masters. Så kan de två dagarna sammanfattas. Mycket trevligt.


Gänget och kamelerna.

---

Nu: laga lövbiffpasta och lyssna på Lars Winnerbäck.

På onsdag ska vi se den gamle räven igen.

På dagen exakt fyra år sen vi träffades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0