Picnic i parken

Supersomriga dagar som dessa är man inte så sugen på att cykla hem och göra Flygande Jacob rätt upp och ner efter jobbet. Därför blev det köpesallad på en filt i Boulognerskogen istället. En mycket bra idé konstaterade vi där vi satt i kvällssolen.





---

I lördags på stranden fick jag det slutgiltiga beviset för att jag nu är närmare 30 än 20. Jag satt i min strandstol och läste DN i  godan ro. Då sprang ett par ungar förbi. De skvätte upp lite sand på mig. Mamman ett par meter bad om ursäkt å sina barns vägnar. Jag log och sa att det var okej. Sånt man får räkna med på en sandstrand. Hennes väninna frågade vad som pågick och mamman svarade:

- Men ungarna skvätte ju sand över karln där borta.

Karln? Är det så man säger här uppe eller jag gammal på riktigt?

Bettina satt mitt emot och fick anstränga sig påtagligt för att inte gapskratta.

Jag tvingade fram ett stelt leende och läste vidare.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Såg härligt ut med picnic, nä då du är en GRABB än....)

2010-07-06 @ 09:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0