Fyra år med Lars

Den 28 juli 2006 träffade jag tjejen som nu är kvinnan i mitt liv.
På en fest som slutade med nattbad började vi prata och något sa klick direkt. Jag har ofta funderat på exakt vad men inte kunnat sätta fingret på det. Det kändes bara så rätt och det gör det fortfarande.
Mer än någonsin. Kärlek på riktigt.

Det firade vi med att gå på konsert.
Hos Lars Winnerbäck möttes vi musikaliskt och där har vi till och från hållit oss kvar de här fyra åren. Därför passade det ganska bra att han spelade i Gävle vid Gasklockorna den 28 juli. Kunde inte motstå att köpa biljetter och överaska litegrann.


LW in action.


Vi som var där.


Läcker inramning.

---

Att skaffa barn är inte bara skoj och grattis.
Det kräver viss ekonomisk upoffring också. Det var jag givetvis medveten om redan innan men efter Bettina räknade på diverse sparplaner och föräldrapenningsmakapärer på nätet så är det tydligt blir vi X antal tusenlappar fattigare i månaden från och med årsskiftet.

Men det är det ju värt. Med all säkerhet. Fantastiskt att känna alla sparkar och knuffar från Bettinas mage. Önskar att jag kunde bära lite av hennes börda också. Försöker istället assistera henne så mycket jag bara kan. En fantastisk resa att dela som ännu bara börjat.

Och de där tusenlapparna kan ju komma tillbaka. Avkastning i form av ett hockey- eller golfproffs är inte helt otänkbart. Dock lär det ju dröja 20-25 år. Miljonär 2035?

---

I helgen har vi barntestat vår lägenhet.
Jenny, Pierre och lille Lukas kom i torsdags och var kvar till idag lördag.
Vi fick underkänt.
Lukas, 1 år och två månader, har halvt vänt upp och ned på vårt vardagsrum. Fjärkontroller här, DVD-filmer där. Fina ljushållare fick flyttas, spritflaskor gömmas undan.

Men vi anpassade lokalen efterhand och faktiskt inget har gått sönder. Dessutom har vi lärt oss att vår balkong kan fungera utmärkt som sovplats i barnvagn för en liten.


Furuvik idag.


Lukas på topphumör.


Karusellfärden gjorde honom inte ledsnare.


Jag satsade 100 spänn och vann. Nöjd.

---

Ledigt i fredags och helgen får en bonusdag. Obeskrivligt skönt.
Slappa, slappa och kanske jogga imorgon.


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Du fick den tjej du vill ha och vi fick en svärson vi vill ha....)

2010-07-31 @ 23:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0