Tankar och semester

Gick och tänkte igår att jag borde blogga mer om tankar och känslor.
Det är väl någonstans det bloggande handlar om. Tycker jag. Även om den här bloggen för det mesta beskriver händelser så är det ju tankarna man vill bevara.  
I vilket fall tänkte jag att jag skulle skriva om något jag bekymrar mig över eller har ångest inför. Folk är ju i allmänhet missnöjda med någonting hela tiden och jag tänkte att jag borde älta lite jag också.
Men jag kommer fan inte på nåt.
Jag antar att det är ett gott betyg på ens livssituation.

Jag har en fantastisk sambo som jag älskar och hon älskar mig tillbaka, hälsan i behåll, en underbar familj, ett jobb jag trivs med, mat för dagen och tak över huvudet. Vad mer kan man begära?

Allt för sällan stannar jag upp. Tänker till. Och konstaterar att jag är väldigt lyckligt lottad.
Mer sånt.

---

Idag gav nyhetschef Roos mig klartecken till semester 22-26 februari.
Hade tretton semesterdagar kvar och begärde en vecka.
Och som av en händelse råkar denna vecka sammanfalla med den sista veckan av de Olympiska Spelen i Vancouver. Sista matcherna i Tre Kronors gruppspel och slutspelet spelas ju den veckan.
De flesta matcherna går nattetid. Här ska det vändas dygn som aldrig förr!

---

På fredag bär det av till Leksand igen. Mitt andra hem nu för tiden.
Ska porträttera Daniel Hermansson som i november under uppmärksammade former sparkades från Brynäs efter en fiaskoartad inledning av säsongen. Han värvades snabbt av tidigare klubben Leksand och gör nu succé.
Tänkte prata lite om hur det är att leva med pressen att ständigt prestera poäng och bra spel.
Annars är det tack och hej, liksom.

Som om jag skulle misslyckas med ett par inslag efter semestern.

Nyhetschef Roos: Hörrödu Robin, vi tycker inte du levt upp till våra förväntningar den senaste tiden. Du får nog söka dig till en annan nyhetsredaktion.
Jag: Okej, ja jo jag har ju varit lite sjuk och i dålig form på slutet så...
Nyhetschef Roos: Du behöver inte komma hit imorgon. Lycka till!
Jag: ...hrrm..ja tack då.

Ungefär så. Ingen kul sits.
Ska följa "Herman" före, under och efter matchen. Kan bli ett riktigt bra reportage.
Får försöka få med det i TV4Sporten sen.

---


Älsklingen och Gävle konserthus på nyårsdagen. Frusen Gavleå emellan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA, du gillar väl inte sport? Visste din chef vad han gjorde när han gav dig ledigt???

Lycka till med reportaget.

2010-01-11 @ 20:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0