Överdos

Den senaste veckan har jag konsumerat ishockey å det grövsta.
Till och med för mig börjar det bli lite mycket.  
Minst en match om dagen i snitt har det blivit och imorse kom baksmällan. Strax efter 05:00 gjorde USA 4-2 i JVM:s semifinal och jag stängde av teven och la mig igen.

Nu får det vara nog med hockey på ett tag, tänkte jag.

Men var sitter jag nu?
Jo på pressläktaren i Läkerol Arena och bevakar Brynäs-Modo för jobbets räkning. Överdosen är nära.

Fyra minuter in i andra perioden leder Modo med 1-0 och har nyss haft bud på mer. Ska mycket till för att Brynäs ska vända på denna stek. Men jag har gärna fel. 

Assist på 1-0-målet: Markus Näslund. Känns stort att ha sett ännu en stor svensk spelare i aktion live. Sist var det ju Foppa sim var här och avgjorde med tre assist.

Nästan fullt i Läkerolen. En ovanlig syn. Har de kommit flr att se skadade Foppa månne?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0