Möte med ett guldhopp

Imorse åkte jag till Årsunda.
Där bor Emil Jönsson. Ett av våra största guldhopp i OS i Vancouver.
Emil Jönsson är nämligen väldigt duktig på att åka skidor. Snabbt går det också.
Den 17 februari står han där på startlinjen som en av favoriterna.

Först ta lite åkbilder i 18 minusgrader. Våra kameror är byggda för att klara som lägst nollgradigt. Så det gäller att vara lite effektiv i fotojobbandet om man säger så. 

Sen blev en kort men effektiv intervju. Arbetarbladet stod och stampade bakom mig i väntan på att få göra Söndagsintervjun med Jönsson.
Men jag fick en hel del bra svar och det bästa var nog att han var så märkbart förtjust över att få åka på sitt första OS. Kan man ju förstå.


Jönsson plåtas av Annonsnladet tillsammans med unga fans samtidigt som min kamera står och fryser.

Hem till redaktionen och redigera. Klar vid två. Mycket lättredigerat jobb som jag blev ganska nöjd med faktiskt. Mailade TV4Sporten om det och de verkade intresserade.

---

På vägen tillbaka var jag bara tvungen att stanna till vid Storsjön mellan Årsunda och Sandviken.
Så. Vackert.







---

Nu tjatar Bettina om att det är dags för ännu ett avsnitt av Heroes.
Inte mig emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0