Med lite hjälp av José González

Gårdagens arbetspass tillbringades helt vid datorn och redigeringsprogrammet.
Materialet från i fredags skulle göras till två inslag. Hade tjuvstartat lite med Daniel Hermansson så jag började där. Det är väldigt skönt när man får lite extra tid på sig i redigeringen. Normalt ska det gå från ax till limpa på två-tre timmar. Nu tog jag väl i alla fall fyra timmar på mig.
Resultatet blev följande:

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/dalarna?videoId=1.1451982



Bilden jag änvände på webben. "Allt ljus på Hermansson" blev rubriken.

Piffade upp inslaget med José González' "Hints" från succéplattan "Veneer" (2003).

Använder inte musik så ofta men jag tyckte det lyfte inslaget den här gången.

---

Har lite halvångest för att julslingan hänger kvar på balkongen.
Har sagt till Bettina i ett par veckor nu att jag ska ta ner den när snön försvinner.
Men den envisas med att ligga kvar så det är väl bara att bita i det sura snart.

---

Igår fick vi veta att vi ska få egna jobbmobiler.
Sweet.
Hittils har vi fått låna en telefon när vi ska ut på jobb men nu ska vi altså få en att ha med oss dygnet runt. Mycket bättre när man ska lämna ut nummer till folk man träffar i jobbet. Ibland är man inte supersugen på att lämna ut sitt privata.
Återstår att se vad det blir för modell. iPhone var ju förhoppningen men nyhetschef Roos gapskrattde när jag framförde detta. Tar det som ett nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0