Kent

Jag har för det mesta ignorerat dom. Pågarna från Esklistuna.
Nu tänkte jag försöka förstå mig på ett av svensk musikindustris största fenomen.
Kent.
Beställde nyss deras tio första skivor i en fräsig box från CDON. 199 spänn. Kriminellt billigt.
Någon gång ska man väl ha tid att lyssna in sig på denna kritikerrosade orkester.
De har ju hyllats spalt upp och spalt ner i tio-femton år.
Så dåligt kan det ju inte vara. 
"Vapen & Amunition" från 2002 vet man ju är rakt igenom bra.
Återstår att se om resten faller en i smak.

Utöver Kent blev det Mustasch's förrförra platta "Above All" och Dave Matthews Band's senaste utgåva "Big Whiskey And The Groogroux King". 

Mustasch är ju min senaste riktigt stora musikkärlek. 
Det hamnar liksom i paritet med Metallica, Korn och In Flames. Så bra är dom. 
De spelar i Gävle i sommar på en minifestival. Känns givet. 

Dave Matthews Band är vansinnigt stora i USA men i Europa vet knappt någon om dom. 
De spelar vad man kallar folkrock. I en kanske inte helt korrekt jämförelse kan man säga att dom är staternas svar på Gyllene tider. Men det är nog så nära man kan komma. 

---

Har den senaste tiden haft väldigt svårt att somna kvällen inna jag ska jobba morgon. Det blir ofta sent i säng och jag blir stressad av att veta att klockan ringer 03:30. Speciellt svårt är det på söndagar. Nu i söndags ställde jag till och med klockan på 08:00 för att vara lite trött på kvällen. 

En kollega sa att insomningstabletter var en bra grej. Det tyckte inte mamma. Prova något rogivande té istället, sa hon. Och jag lyssnade. 



Hade hört kamomillté först. Men hon i butiken sa att Johannesört var bättre om man ville somna. 
"..använt vid lätt nedstämdhet och lindrig oro." Hmm. Lycko-té?
Behövs inte här kan jag meddela. 
Men jag provade det i alla fall igår och det funkade. Jag somnade ganska lätt. 
Sen om det beror på att jag inte sov på dagen, på téet eller på placebo-effekten vet jag inte. 
Förmodligen en kombination. 

---

Har fått ganska mycket beröm för mitt inslag om Emil Jönssons OS-förberedelser.
Ska inte sticka under stol med att jag är väldigt nöjd själv. 
Här är det: (reklamen är jobbig, jag vet)
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1446173
 
---

Fullmatat med sport på teve ikväll.
Först hockey. Leksand åker till Hovet och tar sig an AIK. Jag har inga som helst förväntningar på poäng. Dom har haft väldigt svårt borta mot Gnaget de senaste åren. Kanske blir det vinst just därför?
Sen går Sverige in i handbolls-EM. Där har jag nästan lika låga förväntningar.
Vi är inte längre någon stormakt i handboll. Långt därifrån.
Hursom är det ändå väldigt kul att titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0