Bryter ny mark

3-0 mot Mora i fredags.
Vikten av denna seger kan inte nog understrykas. Det har gått knackigt ett tag. Bortaförluster, skador och en Jocke Ericsson i mål som började se sliten ut efter närmast omänskligt matchande efter jul. Vi ska komma ihåg  att pöjken bara är 19 år och gör sin första säsong på seniornivå. Förra säsongen spelade han ju J20 Superelit med Brynäs (och ledde laget till SM-guld).

Men så kommer denna utspelning av stekheta rivalen Mora. Papa Pelle dominarar som vanligt och Jocke håller nollan. Försvarsspelet ser plötsligt kvalseriemässigt ut. Nu gäller det bara att få till bortaspelet också så kan det här bli riktigt kul.

---

Ska till Östersund på onsdag.
Lyckades i fredags boka in OS-deltagarna Anna Haag (längdskidor) och Elisabeth Högberg (skidskytte) för intervju. De är från vårt sändningsområde men bor och tränar i Östersund och när jag bokade in båda på samma dag tyckte nyhetschef Roos att det var värt att åka de 40 milen för att dra in materialet. Det blir två inslag som jag redigerar ihop dagen efter.
05:30 på onsdag bär det således av norrut. Kom fram till att jag aldrig i mitt liv varit längre norrut än Idre så detta blir en unik utflykt.

Normalt ber vi ju lokalredaktionen i respektive stad om hjälp vid såna här tillfällen, men när jag pratade med kollega Marcus Noterius i Östersund stod det tidigt klart att det skulle bli mycket svårt. De är bara två videoreportrar på redaktionen, Noterius är en av dem och den andra är utbränd och sjukskriven...

---

Måste säga att Kent motsvarar förväntningarna så här långt.
Efter att ha lyssnat igenom tre av plattorna (Vapen & Amunition, Hagnesta Hill och Du & Jag Döden) börjar jag förstå varför så många avgudar dem. Det är liksom felfri rock/pop rakt igenom.
Nästa verk för disikering är nog den självbetitlade debuten från 1995.


200 spänn för detta. Helt klart värt.

---

Nu lite xbox innan andra åket från Kitzbühel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0