Hål i byxorna

Holland, Ungern, Finland, Moldavien och San Marino.
Det är länderna Sverige måste vara bättre än för att få spela EM i fotboll i Polen/Ukraina sommaren 2012. Lottningen sändes direkt i morse från en teaterliknande lokal i Warzawa. De polska mustascherna var täta och och min puls steg faktiskt rejält när det var dags att dra bollarna från Sveriges lottning.
Bettina var lite lugnare och vi konstaterade snart att det var en ganska bra lottning.

Holland har vi ett litet mentalt övertag på sen EM-kvarten 2004 (även om vi torskade) och Finland har vi inte tappat poäng mot i en tävlingsmatch sen Gävle brann (1869). Moldavien och San Marino ska vi bara piska. Mötena med Ungern blir nyckeln till avancemang. Vinster där och vi blir farliga.

Allt naturligtvis under förutsättning att en viss Ibra vill vara med.

---

Tusenlappar kan komma att flyga den närmaste veckan.
Mina kära målvaktsbyxor börjar falla sönder. Ett stort hål gapar från knävecket och ända upp till skrevet. Varken bekvämt eller snyggt. Har ju knäskydd och långbyxor under så motståndare, lagkamrater och åskådare besparas i alla fall synen av ett kritvitt innerlår.
Men det är ohållbart i längden och nya byxor måste beställas snarast. En snabb priskoll meddelar priser på mellan 1300 och 2000 spänn för ett par nya. Inte oväntat. De jag har nu inhandlades för sex-sju år sen på Stadium i Eskilstuna för 1300 kronor om jag inte minns fel.
Har nyss mailat klubbledningen och kollat om det kan vara möjligt att få köpet rabatterat eller till och med helt sponsrat.

Vill helst ha dessa:


Unihoc Summit. 1500 spänn.

---

Löjligt lugn söndag i hemmet.
Bettina ska dock snart bryta stiltjet och gå på spinning. Själv ska jag handla lite mat till veckan och tvätta bilen. Sen blir det matiné-hockey från Washington på Viasat. Capitals med Gävle-sonen Nicklas Bäckström i spetsen tar emot Penguins och ska försöka ta sin 14:e (!) raka seger.

Imorgon ska jag träffa Fredrik Reinfeldt.
Big Boss är i stan och vi ska ta med gävlebornas frågor till honom.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Ja vi får hoppas att Zlatan inte är med bara, så ska det nog gå bra ! :D

2010-02-08 @ 11:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0