Uppesittarkväll

En natt fylld med absolut grym topphockey väntar.
Det är dags för kvartsfinaler i OS. Just nu USA-Schweiz, 01:30 Ryssland-Kanada (!), 04:00 Tjeckien-Finland. Och detta kryddat med Tre Kronor-Slovakien. Pallar jag inte hela natten så planerar jag att sova mellan 03:30 och 05:50. Finnarna mot Tjeckerna får således stryka på foten. Men hellre det än att tuppa av 17 minuter in i första perioden av sverigematchen.

Hur går det då?
USA vinner på straffar.
Kanada vinner med 5-3
Finland vinner med 4-3.
Sverige vinner med 4-1

Det resulterar i semifinalerna Finland-USA och Sverige-Kanada.

USA till final blir det men Tre Kronor vågar jag inte tippa än. Är rädd att jinxa inför nattens match. 

---

Åtta avsnitt på tre dagar. Ganska bra jobbat tycker jag själv.
"Band Of Brothers"-boxen går åt som smör i solsken och det är mycket bättre än första gången. Nu vet man ju vilka som överlever och man kan njuta mer av de lysande skådespelarinsatserna istället för at koncentrera sig til max på storyn.

Nu har grabbarna i Easy company precis klarat av helvetet i Bastogne under den berömda Ardenner-offensiven och letar sig snart mot alperna för att som ett av de första förbanden inta Hitler's lilla stuga.

Kanske går åt något avsnitt till inatt.

---

OS-guld i herrarnas skidstafett!
Så gimla stort. Förbannelsen är bruten. Senast Sverige vann en herrstafett i ett mästerskap var 1991. Sedan dess har finnar, ester, Jörgen Brink, italienare och framförallt norrmän satt käppar i hjulen.
Gläds allra mest med Anders Södergren. Den gamle kämpen som av många räknas som den ständige tvåan och förloraren. Nu gjorde han en magnifik och framförallt smart tredjesträcka och var nyckeln till guldet.
En hjälte.
 
---

Nä nu laddar jag bryggaren och kör tills jag stupar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0