Underkänt

Jag klarade mig till strax innan fem imorse. Sen var jag tvungen att sova en timme. Ganska bra jobbat ändå tycker jag. Det blev annars en rätt chockerande natt och morgonkvist. Kanada fullkomligt slaktade Ryssland med 7-3. Jag har aldrig sett en hockeyperiod spelas i så högt tempo som den första i den matchen. Värt att sitta uppe bara för att se arenan explodera efter 1-0.

Vad gäller Tre Kronors insats så var det deras sämsta under turneringen. Lundqvist hade också en av sina sämre dagar. Bra tajming liksom. Slovakernas mål kom vid precis fel tillfällen och när de kom var det på grund av Sveriges misstag.

Vitryssland 2002 var ett fiasko. Att åka ut mot Slovakien är inte ett fiasko men det är definitivt underkänt. I en matchserie i bäst av sju skulle Tre Kronor vinna men i dessa utslagsmatcher kan allt hända.

Men jag var faktiskt mentalt förberedd på en förlust. Därför mår jag ganska bra just nu. Innan och under matchen var jag dock så nervös att jag mådde illa.

Nu håller jag på finnarna.

---

Mitt i allt OS-hockeydepp uppmuntrar detta en aning:

http://www.marriott.com/hotels/travel/hktkb-courtyard-phuket-at-kamala-beach/

Två veckor i februari 2011 inbokat. Sweet.


Phuket i december 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0