Super-onsdag

Inatt är det dags.
Tre Kronor går in i OS-turneringen mot Tyskland. 01:30 är det nedsläpp och även om det är jobb imorgon så är jag rädd att jag måste se matchen. Jag har längtat efter OS-hockeyn allt för länge för att missa denna match. Tänk att se Foppa, Bäckis, Loui, Kronwall och grabbarna glida in på samma is samtidigt som en kopp nybryggt kaffe väntar på soffbordet.
Mitt tips är vinst med 4-1. Det brukar gå trögt i inledningsmatcher.

Men det är ju inte allt som händer i OS-väg idag. Damernas störtlopp med Pärson, skidsprint med min polare Emil Jönsson och supertalangen Hanna Falk, curlingdamerna möter Schweiz.

Såhär ser det ut när Bettina kollar OS.


Under studiosnacken kan man få kontakt.


Tillbaka i längdskidspåren är det skvatt omöjligt.

---

Sen i december har det fallit 2,1 meter snö i Gävle. Helt sjukt.
Pratade med en kille på gatukontoret imorse och han var inte lika imponerad som jag.
- Bara i januari har vi dragit över snöröjningsbudgeten med fem miljoner, sa han och suckade.
Bra nyheter, tänkte jag.

---

Har ätit två semlor det senaste dygnet. Det får räcka.
Var såklart flygande semmelreporter igår:
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1511998

---

Var och handlade mat förut. På Maxi.
Han kallade. Jag kunde inte stå emot. Den jäveln.


Hockeygodis.


Hoppas Tre Kronor bjuder på lite sånt inatt också.


Kommentarer
Postat av: Viktor

Tjo!



Ja nu kör vi !

Här har vi laddat med cheeseballs och grejjer !

Mot guldet!

2010-02-18 @ 01:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0