Schlager-reportern

Pesten är här.
En månads konstant tjat om delfinaler, halvfinaler, tredje chansen och "Skandalbråket som SVT inte visade".
Jag talar naturligtvis om Melodifestivalen och jag har i ungefär en månads tid gjort det klart för alla på redaktionen att jag inte tänker sätta min fot i Sandviken innan detta spektakel är över. 
Vem fick då åka till Sandviken i onsdags och göra det första inslaget?

Svaret finns här:

(OBS! Varning för rosa schlagerskor i inslaget)
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1501844

---

Äntligen #1

OS börjar idag.
I över en vecka har jag dagligen tänkt på att det ska bli så jäkla kul med OS-sändningar i teven hela kvällarna (och nätterna). Törsten är så stor att jag planerar att se backhoppning för första gången i mitt liv. Det tjuvstartas nämligen med kval till finalen ikväll. Invigningen är 03:00 svensk tid.
Tror jag hoppar den.

---

Min Walkman mp3-spelare har fått fnatt.
Kommer inte åt den via datorn och det går inte att byta låtar. Har fått låna Bettinas iPod tills jag skaffar en ny spelare. Gillar Poden och det blir nog en sån så småningom. Bettinas funkar fint sålänge men problemet är att den är knallrosa (typiskt Bettina) och det är ju inte riktigt min kopp te.
Planerar köp av en smaragdgrön eller svart iPod Nano 8GB.
Dock inte prio ett just nu.

---

Äntligen #2

Igår kom grejorna. Stegade in på Intersport i Sandviken i tisdags och beställde nya målvaktsbyxor och magplatta. Fick riktigt bra service och ett litet löfte om rabatt så det var inte mycket att tveka på. Och så igår ringde säljaren Micke och meddelade att leveransen kommit.


In med nytt. Unihoc Summit byxor 1500 spänn. Unihoc magplatta 600 spänn.


Ut med gammalt. Unihoc Phantom-grejerna har hållit länge.

Fick 15% rabatt på grejorna vilket var extremt sjysst. Ändå gick kalaset på nära 1800 så det blir glest mellan sedlarna resten av månaden. Men det är det utan tvekan värt.

I bilen påväg hem:

Bettina: Är det bra grejor då?
Jag: Det bästa.
Bettina: Ja för det behöver ju du som spelar på högsta elitnivå...

Anar ett litet uns av sarkasm där någonstans men det ignorerar jag glatt. 

Vetskapen om att jag spelar i de bästa möjliga grejorna höjer mig minst ett snäpp.

---


Uppdadering av läget vid cykelstället. Knappast mindre snö.

---

Kvällen fylls med träning, fläskfilé, ett glas rött och...trumvirvel...backhoppning!

Helgen i övrigt blir som vanligt numera. Väldigt lugn och skön.
En hel del av tiden ska vi med gott samvete spendera i soffan framför teven. OS sparkar igång på allvar på lördag och söndag. Dessutom visar Viasat Motor delar av Svenska rallyt.

En vecka kvar till en veckas OS-semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0