Möte med statsministern

Har för första gången intervjat en statsminister.
Reinfeldt visades runt på ett framgångsrikt ringupp-företag innan vi murvlar fick sätta tänderna i honom. Jag valde att ställa mina frågor sist och fick därför vänta i 20-25 minuter på min tur. Först lokaltidningarna, sen lokaltidningarnas webb-tv sen radion sen TT och sist jag då.
Fyra-fem frågor och sen tillbaka för lunch. 
Under intervjun slogs jag av hur medietränad han är. Han bryr sig knappt om frågorna. Bara hans budskap går fram. Riktigt skicklig på att glida undan. Men jag fick mina svar och det blev ett inslag idag också. Knappast något för historieböckerna men som sagt ett inslag i raden.


TT-mannen pratar Afghanistan. Reinfeldts mediakvinna bandar alla tidningsintervjuer.


Säpo's bilar kör iväg med Reinfeldt. Big Boss åker kolsvart BMW 760.

---

Vigge: Zlatan är bättre än alla andra i svenska landslaget tillsammans. Eller? Möjligtvis kan Kim vara i närheten ibland. Men först som sist; ingen Zlatan, inget EM. 
Håller dock med om att han behöver slipa en aning på sin ödmjukhet :)

---


Pärlan innan tvätt igår.


Pärlan efter tvätt igår.

---

Årets hockeymatch hittils blev det.
Ovetjkin mot Crosby ända in i kaklet. Vilket tempo, vilka mål, vilken stämning. Dessutom noterades Bäckis för två assist. Detta får ju en inte att längta mindre efter OS.
Vilken turnering det ska bli.

Kommentarer
Postat av: Viktor

!!!

Han behöver ta as sig pjäxorna i landslaget !!!

till att börja med ; )

2010-02-09 @ 12:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0