Hockeydebut

Söndag och lugnet före stormen.
OS är inne på sista dagen men vilken avslutning det blir.
Först femmilen med Hellner, Olsson och Södergren mot Northug. Kan bli en klassiker. Sen hockeyfinalen med USA vs. Team Canada i den största hockeyfajten på landslagsnivå på många, många år.

Dagen har annars spenderats med köpebyxorna på. Vi for till Köpis strax innan lunch och gick på IKEA och Mediamarkt. Hem kom vi med ett nytt minneskort till kameran, nya hörsnäckor, en sovrumsmöbel, en hemlig födelsedagspresent, nya galgar, smörknivar, förvaringslådor plus diverse IKEA-förbrukningsvaror.

Pep också in på Coop bygg och utnyttjade ett länge förvarat presentkort jag fick av familjen Källström i 25-present. Det omsattes i en verktyg. Närmare bestämt en 8-delars hylsnyckelsats och en rejäl hovtång. Bra-och-ha-prylar som inte är såvärst kul att lägga pengar på annars.
Succé!

---

I helgen har vi haft gäster i form av svärföräldrar.
Det var dags för dem att få uppleva sin julklapp, nämligen en hockeymatch i Läkerol Arena. För mig har det varit närmast ofattbart att det skulle bli deras livs första hockeymatch live. Men jag tror jag greppat det nu och jag tror också att de gillade det.


Pilsner i en av arenabarerna innan match.


Våra platser.


Med god utsikt över isen.

Tyvärr blev det förlust med 3-1 mot ett extremt tråkspelande men ruggigt effektivt Frölunda. Det roligaste med matchen var att Frölunda hade glömt sina matchtröjor i Götet och tvingades spela i Brynäs gula träningströjor med klubbmärket mitt på magen.
Det såg ganska kul ut.
Dessutom en rätt unik händelse så vitt jag vet. Har aldrig sett något liknande. Visst kanske har det hänt att det spelats i några provisoriska vita tröjor i liknande lägen i Elitserien tidigare. Men att två lag spelat mötts med samma klubbmärke på magen kan inte ha hänt förut.

---

I fredags investerade jag i nya sneakers.
Det blev ett lika klassiskt (eller trist om man så vill) som stiligt val om jag får säga det själv. Helsvarta Reebok Classic. Och då menar jag cleant helsvarta utan att ens den lilla brittiska flaggan färglagd.
Jag är mycket nöjd.
Planerar att lite längre fram införskaffa ett par vita tygskor för de allra varmaste sommardagarna. Fred Perry's extremt låga modell ligger bra till där.

---

Stockholm imorrn. Svenska Journalistförbundet har årsmöte och utbildningsdag. Är ju med i fackklubben på jobbet men vet inte så mycket om fackliga rättigheter eller fackligt engageman över huvud taget. Så det blir nog en givande dag. X2000 i första klass mot STHLM i morgon bitti 08:06.  

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tack för en trevlig helg med mycket god mat av en suverän kock och trevligt sällskap av er båda.

och trots brynäsförlusten så var det kul att se en match live, vet faktiskt inte varför det aldrig blivit av, har pratat många ggr. om det

2010-02-28 @ 18:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0